26/12/10

"Περί έρωτος και άλλων δαιμονίων..."


Δαιμόνιο είναι κι ο έρωτας. Εισβάλει μέσα σου, εν αγνοία σου, και κλέβει τον έλεγχο της καρδιάς, του μυαλού, της ψυχής σου. Υποκύπτεις σ' αυτόν όπως δεν υποκύπτεις σε κανένα άλλο συναίσθημα. Όλα τα υπόλοιπα μπορούν να χαλιναγωγηθούν, αν έχεις την πρόνοια να σκεφτείς λίγο καλύτερα πριν πράξεις... εκείνος όχι. Παραδίνεσαι. Όταν στη θέση του μυαλού μπαίνει η καρδιά, το έχεις χάσει το παιχνίδι... Όσο λογικά κι αν προσπαθήσεις να σκεφτείς, όσο κι αν συνειδητοποιείς ότι αυτό που θέλεις είναι παράλογο, όσο κι αν ξέρεις ότι δεν πρέπει να το κάνεις, στο τέλος πάντα θα σε βασανίζει η σκέψη ότι δεν έκανες αυτό που ένιωσες. Κάθε μορφή ψυχικής ηρεμίας καταλύεται άπαξ κι ερωτεύθηκες... το δαιμόνιο σε γνώρισε,βρήκε πρόσφορο έδαφος κ δεν θα σ' αφήσει ποτέ.Τέτοιες ημέρες γιορτινές θα έπρεπε κανονικά να υμνώ τον έρωτα. Τυχαίνει όμως μέρες σαν κι αυτές να μου αποκαλύπτεται η μελαγχολική πλευρά του συναισθήματος... 

Απευθύνομαι σε εσένα που, όπως κι εγώ, είσαι ερωτευμένος και το αντικείμενο του έρωτά σου λείπει. Πιστεύω ότι πρόκειται για ένα συναίσθημα θεϊκό, αν υπάρχει λέξη κατάλληλη για να το χαρακτηρίσει κανείς... Θεωρώ ότι δεν υπάρχει άνθρωπος που ερωτεύτηκε και δεν πίστεψε πως είναι ό,τι καλύτερο του έχει συμβεί. Όμως πες μου: μπορείς εσύ να υμνήσεις τον έρωτα σήμερα; Μπορείς να νιώσεις χαρούμενος που είσαι ερωτευμένος μια τέτοια μέρα, όταν ξέρεις ότι θα έπρεπε να γιορτάζεις μαζί του κι αυτός δεν είναι εδώ; Όταν ξέρεις πόσα έχεις να μοιραστείς και δεν μπορείς; Ίσως είναι ηλίθιο, αλλά πιστεύω ότι οι γιορτές εντείνουν την μελαγχολία μας και την ανάγκη μας για τον έρωτά μας... Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει, όμως είναι γεγονός ότι συμβαίνει... και μας επηρεάζει. 
Θεωρούσα ότι αυτές οι γιορτές θα περνούσαν ήρεμα, ανεπηρέαστα, κατακλυσμένες κυρίως από το αίσθημα της αναγκαιότητας να προλάβω να τακτοποιήσω όλες τις εκκρεμότητές μου. Μάλλον έτρεφα αυταπάτες... γιατί ένα απλό γεγονός όπως το να σε δω τυχαία στον δρόμο, ξύπνησε το δαιμόνιο σου μέσα μου... και η φαινομενική ηρεμία μου έλαβε τέλος. Ξαφνικά όλες οι αμφιβολίες μου αναδύθηκαν στην επιφάνεια, ορθώθηκαν και με πλάκωσαν με το βάρος των επιλογών μου... επιλογών που δεν έπαψα και μάλλον δεν θα πάψω ποτέ να αμφισβητώ. Οι πράξεις μου, αυτές που τόλμησα κι αυτές που δεν πραγματοποίησα ποτέ, περνούν μπροστά από τα μάτια μου κάθε φορά που σε κοιτάζω... Αυτά που δεν ειπώθηκαν ποτέ μεταξύ μας θα με βαραίνουν πάντα. Δεν ξέρω αν έχει σημασία ότι ήξερα πως ήξερες... ούτε πως στο έδειξα με κάθε δυνατό τρόπο, πέραν του να στο πω, γιατί οι συνθήκες τότε ήταν ρευστές... Ίσως όλα αυτά να είναι απλώς δικαιολογίες για να καθησυχάζω τον εαυτό μου... ίσως και οι συνθήκες να ήταν κάτι παραπάνω από απαγορευτικές για τα αισθήματά μου. Εν τέλει όμως, τίποτε απ' αυτά που με δικαιολογούν στα μάτια των άλλων δεν με δικαιολογεί στον εαυτό μου... άλλωστε, γι' αυτό είσαι κ η μοναδική απόφαση που με διχάζει στη ζωή μου. 
Το ηθικό δίδαγμα της ημέρας που σε συνάντησα είναι που μου προκαλεί το μεγαλύτερο δέος. Ίσως στην πραγματικότητα πάντα να το ήξερα, αλλά να μην το είχα συνειδητοποιήσει σε όλο του το μεγαλείο... Τη στιγμή που θα σε αντικρίσω, είσαι ό,τι με κρατάει στη γη. Εκείνη τη στιγμή, όσα χρόνια κι αν έχουν περάσει, όσους άντρες κι αν έχω γνωρίσει, όποιον κι έχω βάλει στη ζωή μου, όλα διαγράφονται. Δεν υπάρχει κανείς, δεν υπάρχει τίποτα. Μόλις εσύ ξυπνήσεις μέσα μου, όλα τα άλλα είναι μηδαμινά, όσο σπουδαία κι αν τα θεωρούσα μέχρι εκείνη τη στιγμή. Δεν νομίζω ότι έχει νόημα να μπω καν στον κόπο να προσπαθήσω να το εξηγήσω... Ούτε θέλω να σκεφτώ αν μια τέτοια επαφή θεωρείται υγιής. Πόσο μάλλον να εγγυηθώ ότι θα συνεχίσει να συμβαίνει... Δεν μπορώ να πω μεγάλα λόγια, όμως εκείνη η στιγμή επιβεβαίωσε την πρώτη σκέψη που έκανα όταν σε γνώρισα: ότι είσαι ένα άτομο που δεν θα βγει ποτέ από μέσα μου. Με συγκλονίζει αυτή η συνειδητοποίηση και ταυτοχρόνως ήταν κάτι που το ανέμενα... 
Η σκέψη σου ήδη με ταλάνιζε έντονα αυτόν τον καιρό, συνεπώς δεν είναι να απορώ που έχω πέσει σε περισυλλογή. Έχω αρχίσει να σκέφτομαι ότι δεν έχω τίποτα να χάσω... φαινομενικά. Είναι κοροϊδία να δίνω συμβουλές στους άλλους κι εγώ η ίδια να μην τα εφαρμόζω. Παραδέχομαι ότι είσαι μια ιδιόμορφη κατηγορία. Και ξέρω ότι δεν θα οδηγήσει πουθενά. Αλλά είναι άδικο να μην ξέρεις ότι υπάρχει ένας άνθρωπος που σε αγαπάει τόσο πολύ... Κι είναι εξίσου ψυχοφθόρο για μένα να το κουβαλάω τόσα χρόνια μέσα μου... Δεν θα είναι εύκολο όμως. Γιατί ό,τι αξίζει, πονάει κι είναι δύσκολο...

P.S.: Τα credits για τον τίτλο απευθύνονται στο ομώνυμο βιβλίο του Gabriel Garcia Marquez, καθώς θεώρησα ότι ταιριάζει γάντι στο σημερινό περιεχόμενο του άρθρου...

2 σχόλια:

  1. Κατ'αρχήν Χρόνια Πολλά σε όλους όσους διαβάζουν αυτό το blog!Εύχομαι ο καινούργιος Χρόνος να εκπληρώσει όλα σας τα όνειρα!
    Οσο αναφορά το κείμενο που διάβασα,το οποίο είναι καταπληκτικό θέλω να προσθέσω τους στίχους ενός τραγουδιού του Γ.Πλούταρχου και θέλω να το αφιερώσω σε εσένα που έγραψες το κείμενο.(εγώ λόγω ηλικίας βέβαια ακούω ελληνικά τραγούδια...)

    Αν βρω δύναμη ποτέ να ξαναρχίσω
    έρωτες άδειους αδιάφορους θα ζήσω
    μια φορά σε μια ζωή είν' αρκετή
    να συναντήσεις μιαν αγάπη δυνατή

    Και να επισημάνω και εγώ λόγω ηλικίας τονίζω πάλι,ότι μια φορά είναι αρκετή να ζήσεις τόσο έντονα συναισθήματα και τόσο τρελό καρδιοχτύπι...Οσα χρόνια και να περάσουν αυτή η αγάπη θα υπάρχει πάντα σε μια γωνιά στη καρδιά σου και θα σε ταράζει το ίδιο και μετά από πολλά χρόνια όταν τα μάτια σου ξαφνικά στό δρόμο τυχαία ανταμώσουν τα δικά του!!!!!
    Πιστέψέ με τότε θα είναι σαν να μην πέρασε μιά μέρα από τότε που τον πρωτοσυνάντησες.
    Και να ξέρεις ότι είσαι πολύ τυχερή που νιώθεις έτσι,που τόζησες έστω και έτσι...

    MARY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταρχάς, λοιπόν, αντεύχομαι τα δέοντα για την καινούργια χρονιά κι ελπίζω ειλικρινά να είναι για όλους πολύ καλύτερη από την προηγούμενη, σε όλους τους τομείς! Έπειτα, θέλω να σας ευχαριστήσω για την εκτίμηση σας στο άρθρο μου, αφού ξέρετε ότι η γνώμη σας για μένα είναι πολύ σημαντική... :) Έχετε δίκιο για όσα μου επισημαίνετε, πράγματι είμαι πολύ τυχερή που έχω καταφέρει να νιώσω τόσο έντονα για έναν άνθρωπο... Κατά τη γνώμη μου, βέβαια, δεν είναι καθόλου αξιέπαινο το ότι δεν βρήκα το θάρρος ποτέ να του το αποκαλύψω... εξου κ το ξέσπασμα του άρθρου. Φυσικά, αυτό είναι μια μεγάλη και πολύπλοκη ιστορία, όπως ξέρετε πολύ καλά... Πάντως θα συμφωνήσω απόλυτα σε όσα λέτε... Όπως κι έχω να πω ότι είναι μεγάλο σοκ να συνειδητοποιείς ότι έτσι θα γίνεται κάθε φορά που θα τον συναντάς... Η συνέχεια θα φανεί από τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν στον δρόμο μου, αν παρουσιαστούν... ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή